My Secret Food

Hverdagsglimt hos en sundheds-mad-nørd

Lyn-salat med broccoli, bønner og feta

6 kommentarer

Travle dage kræver ofte en let og hurtig ret til aftensmad, og så er det så rart at der er handlet stort ind tidligere på ugen så det bare er at åbne køleskabet og bikse noget sammen.

I dag blev det til nogle spicy pølser stegt på panden og nedenstående lækre (og ultra-hurtige) salat som tilbehør.

Mængdeangivelserne er kun cirka-angivelser fordi det hele gik lidt stærkt – jeg var så sulten at jeg var begyndt at vrisse af min søde kæreste – den stakkel ;)

 

Salat med broccoli, bønner og feta:20130515_174026[1]

2 personer som eneste tilbehør

  • ½ pose frosne bønner
  • ½ broccolihoved
  • 100 gram feta (brug den fra blok – den er så meget bedre)
  • 3 spsk solsikkekerner
  • 1 spsk græskarkerner
  • 1-2 spsk soya

Fremgangsmåde:

  • Skær broccolien i mundrette bidder
  • Overhæld broccolien og de frosne bønner med kogende vand og lad det trække et par minutter – det skal stadig være sprødt og knasende at tygge på
  • Lad det herefter dryppe af og afkøle i en sigte
  • Kom kernerne på en pande og lad dem tørstege til de tager farve – kom herefter soyaen over og rør godt rundt til alle kernerne er vendt i soya og væsken er fordampet (det tager maks 30 sekunder så vær opmærksom)
  • Afkøl kernerne
  • Skær fetaen og tern og bland det hele grundigt sammen’

Jeg elsker simpel mad – og jeg synes der er noget meget tilfredsstillende ved at lave lækker mad med få ingredienser, og det er ofte ganske nemt når man bruger nogle ordentlige råvarer og sørger for altid at have lidt af hvert i køleskabet.

Der var en lille rest tilbage, som jeg blandede op med en dåse tun og en halv hakket agurk – vupti så er frokosten til i morgen også klaret!

 

Har i en ret i ofte laver når det skal gå lidt stærkt til hverdag?

 

Hav en rigtig dejlig aften – nu vil jeg lege lidt med min nye computer, JAAAAA :)

6 thoughts on “Lyn-salat med broccoli, bønner og feta

  1. Yum, lækkert og sommerligt!

    – Anne

  2. Uhm, vi får også af og til broccolisalat… Dog med bacon i :)
    Den her lyder lækker og må helt klart afprøves :)

Skriv en kommentar