My Secret Food

Hverdagsglimt hos en sundheds-mad-nørd

Bananpandekager

4 kommentarer

En anden og meget kendt trend i blogland er bananpandekager. Ikke helt så sunde som mine proteinpandekager, fordi der er en del kulhydrater i bananer, men de her er nu også virkelig lækre. Jeg bruger stort set samme opskrift som mine sunde pandekager, men her kommer den alligevel:

Yummi banan-pandekager:

  • 1 moden banan
  • 1-2 æg (afhængig af hvor stor din banan er)
  • 1-2 tsk fiberhusk
  • 1 stor spsk proteinpulver
  • 1 spsk chiafrø
  • ½ tsk kanel
  • ½ tsk kardemomme
  • lidt salt
  • Evt lidt hakkede nødder
  • Kokosolie til stegning

Ønskes en sødere pandekage kan man tilsætte lidt sukker/sukrin/agavesirup eller hvad man bruger som sødning. Jeg synes selv de er rigeligt søde i sig selv pga. bananen.

Fremgangsmåde:

  • Bananen moses og blandes med æg og proteinpulver og der piskes grundigt (tro mig, du ønsker IKKE protein-pulver-klumper)
  • De tørre ting tilsættes og der røres godt rundt
  • Dejen hviler til din pande er varm og kokosolien er smeltet
  • Kommes på i klatter med en ske (dejen er temmelig tyk), og pandekagerne bliver de tykkeste-små-dejlige-brunch-agtige pandekager.

Serveres med din yndlings-topping til :)

Min er personligt skyr/græsk yoghurt/ fromage frais med frugt og mysli

4 thoughts on “Bananpandekager

  1. Pingback: Søndags-pandekager | My Secret Food

  2. Pingback: Glutenfri mysli med appelsin og kakao | My Secret Food

  3. Pingback: Hørfrø = guldfrø | My Secret Food

  4. Pingback: Rabarberkompot med vanilje og kanel (sødet med honning og agavesirup) | My Secret Food

Skriv en kommentar